
Jubilejný rozhovor
Zoznámte sa so zakladateľkou Oslo Skin Lab! Je to už päť rokov, čo Oslo Skin Lab uviedlo na trh The Solution v škandinávskych krajinách a odvtedy sa toho udialo veľa. Tu hovorí zakladateľka a CMO Cecilie Nordstrøm o procese založenia značky a trochu o prekážkach na ceste – ako aj o tom, čo nás čaká do budúcnosti.
Honba za zložkami s preukázateľným účinkom
Sen o nájdení zložky, ktorá by mohla pomôcť proti starnutiu pokožky, začala už v roku 2015, do značnej miery poháňaný skutočnosťou, že samotná zakladateľka začala pociťovať rôzne známky starnutia, ktoré sa vkradli. Cecilie už mala rozsiahle skúsenosti s prácou s produktami v oblasti zdravia, a preto vedela, aký veľký vplyv môže mať jednotlivec z pravidelného používania určitých živín v priebehu času. Problém bol v tom, že kozmetický priemysel nepracuje pod tak prísnymi predpismi ako zdravotnícke výrobky, a preto v tejto oblasti bolo málo dôkladného výskumu. Preto trvalo nejaký čas, kým sme našli zložku s preukázateľným účinkom.
"V jednom momente sme boli blízko k tomu, aby sme to vzdali. Existuje veľa zložiek ktoré tvrdia, že majú účinok, ale preukázané iba prostredníctvom testovacích skupín. Samozrejme, je možné, že mnohé z týchto výrobkov skutočne poskytujú zlepšenie, ale dôkazy nie sú dostatočne pevné, ak neprešli tým, čo vo výskume nazývame "zlatým štandardom"; placebo controllerto, dvojito zaslepené a randomizované štúdie. Je to tá istá metóda, ktorú človek používa pri výskume medicíny a berie do úvahy, že existuje veľa vecí, ktoré môžu ovplyvniť kvalitu pokožky - v neposlednom rade to, ako človek subjektívne hodnotí účinok liečby.", hovorí Cecilie.
Ale potom v januári 2017 sme konečne mohli uviesť na trh kolagén The Solution Beauty s hydrolyzovanými kolagénovými peptidmi, ktoré patentovaným procesom poskytujú určité vlastnosti a výsledok niekoľkých vykonaných solídnych štúdií nenechal nikoho na pochybách - pravidelný príjem týchto kolagénových peptidov skutočne ovplyvňuje starnutie pokožky.
S úspechom nasleduje kritika
"Bola som naozaj hrdá, keď sme uviedli produkt na trh, pretože som mala pocit, že prezentujeme niečo, čo chýba v džungli ponúk, ktoré existujú pre pokožku. The Solution má vlastnosti, ktoré vynikli - prírodná zložka, ktorá poskytuje prirodzené výsledky a veľmi ľahko sa užíva! Jednoducho úžasná možnosť pre tých, ktorí sú ako ja - ktorí oceňujú toľko vecí o starnutí, ktorí dokonca majú radi nejaké vekové znamenie, ale ktorí musia priznať, že majú menej radi tých, ktorí robia človeka trochu nevrlým a unaveným. V tejto súvislosti sme uviedli na trh frázu “slow-aging”, pretože máme pocit, že je to správnejšie a úprimnejšie ako hovoriť o anti-agingu. Nemôžeme ani nechceme úplne vrátiť čas."
Prišli sme na trh s dobrým načasovaním. Trendy sa uberali rovnakým smerom a mnohí sa začali zaujímať o starostlivosť o pleť, ktorá prináša prirodzenejšie výsledky - po mnohých rokoch, keď sa dôraz kládol na invazívnejšie možnosti, ktoré nie sú vhodné pre každého. Oslo Skin Lab sa stretlo s veľkým nadšením mnohých, ktorí chceli na tento trend skočiť.
Po spustení začal tím hľadať influencerov a ambasádorov na testovanie The Solution. Štúdie boli solídne, ale Cecilie chcela nájsť spôsoby, ako merať výsledky sama. Môže sa efekt zobraziť pomocou fotografií pred a po použití? Táto myšlienka sa skončila spoluprácou s Klinikou starostlivosti o pleť v Oslo, ktorá mala kožný skener VISIA – pokročilý fotografický systém, ktorý sa používa na dôkladnú analýzu pokožky a dokáže presne zmerať množstvo a hĺbku vrások. Jedna z prvých influenceriek v Nórsku sa stala testovacím králikom a vzrušenie bolo veľké – dalo by sa po ôsmich týždňoch skutočne dosiahnuť merateľné zlepšenie?
"Musím sa priznať, že som bola nervózna. Celý proces bol úplne transparentný. So svojimi sledovateľmi zdieľala predbežné fotografie a sľúbila, že sa po ôsmich týždňoch vráti s fotografiami po. Bolo to naozaj obrovské riziko – čo keď sa jej pleť zhorší? Pre mňa ale bolo dôležité zistiť, že môžeme dodržať to, čo sme sľúbili. Takže nikdy nezabudnem na tú úľavu, ktorú som cítila, keď influencerka mohla ukázať viac ako 30 % redukciu v hĺbke vrások. Okrem toho sme mali niekoľko testovaných osôb a jedna za druhou sa vrátili s podobnými výsledkami a potom som to vedela; tento kolagén má špeciálne vlastnosti a funguje!"
Samozrejme, sú to štúdie, ktoré sú skutočným dôkazom účinnosti, ale bolo pekné vidieť, že každý, kto bol neskôr poslaný na skenovanie, mal tiež preukázaný účinok produktu. Niektoré viac ako iné, prirodzene, a niektoré ho museli používať o niečo dlhšie, ale nikto nakoniec nedokázal zmerať rozdiel.
"Bola som preto úprimne prekvapená, keď sme prvýkrát dostali kritiku za náš produkt, a zistila som, že je smutné, že kritici sa zjavne nevložili do dokumentácie, ktorá by podporovala výsledky, o ktorých sme hovorili. V skutočnosti máme solídne dôkazy o tom, čo tvrdíme v našej komunikácii, a preto s tým pozitívne vynikáme na trhu. Okrem toho som tiež zistila, že s tým je spojené malé mínové pole - je jednoducho veľa ľudí, ktorí sú provokovaní, že niektorí sa budú snažiť vyzerať čo najlepšie - napriek rastúcemu veku. Chcel by niekto odporúčať, aby niekto napríklad prestať cvičiť alebo si čistiť zuby?"
Našťastie, kritikov je malé množstvo, aj keď hlasno kričia. Počet verných zákazníkov, ktorí skutočne poznajú účinok, sa neustále zvyšuje. Za päť rokov sa Oslo Skin Lab rozšírilo do 10 rôznych krajín a ďalšie sú na ceste. Produkt bol nominovaný a získal mnoho ocenení udelených značkami ako Harper's Bazaar, Vogue, Cosmopolitan, Costume atď.
Odkaz k vyhláseniam verných zákazníkov
"Sme silný tím a máme v tíme veľa dobrých ľudí, ale iba solídny a efektívny produkt môže za päť rokov rásť. Tomu skutočne verím."
Čo sa stane ďalej s Oslo Skin Lab?
Okrem geografického rozšírenia Oslo Skin Lab sú v pláne na rok 2022 aj uvedenia nových produktov na trh. Ďalším cieľom je urobiť viac pre lojálnych členov. Okrem iného prebiehajú rokovania so spoločnosťami, ktoré majú značky, o ktorých si myslíme, že mnohí budú mať záujem a dúfame, že sa nám podarí ďalej sprostredkovať extra dobré ponuky na takéto produkty. V súvislosti s našou päťročnou oslavou budeme tiež distribuovať žreby všetkým členom každý mesiac po zvyšok roka. V lotérii môžete vyhrať naozaj skvelé ceny.
Najväčšou tohtoročnou udalosťou je však uvedenie na trh v USA. Napriek veľkým konkurentom na trhu značka už vyvolala veľký záujem vďaka svojej zodpovednosti a účinku.
"Nemohla som byť pyšnejšia – naozaj som si nepredstavovala, že za taký krátky čas dobyjeme veľké časti Európy a teraz aj USA. V mnohých ohľadoch mám pocit, že to naozaj začína...", hovorí zakladateľka a CMO Cecilie Nordstrøm.